Klub Żeglarski HALS - sezon 2017 - Kursy żeglarstwa, szkolenie żeglarskie, rejsy - Płock, Włocławek

Przejdź do treści
KLUB ŻEGLARSKI „HALS” - SEZON 2017 r.
Sezon Żeglarski 2017 roku to czas obfitujący w wiele ciekawych imprez i wyjazdów. Już w miesiącu lutym aby zbytnio nie wyjść z przyzwyczajeń żeglarskich grupa członków klubu wybrała się na tygodniowy rejs po Oceanie Atlantyckim - wokół wysp Kanaryjskich.
Dość srogie warunki pogodowe dały wszystkim małą wprawkę w żeglowanie pełnomorskie, jednocześnie przypominając co niektórym o bezwzględnej pokorze wobec Neptuna. Niestety rejs szybko się skończył i trzeba było wracać do zimnej Polski.
Pamiętając jeszcze wspaniałą zabawę na Balu Żeglarza zorganizowanym przez Płocki Okręgowy Związek Żeglarski na początku lutego toczyliśmy wspaniałe plany na nadchodzący sezon. Zima niestety przedłużała się w nieskończoność i jeszcze w miesiącu maju nikt nie wodował jachtów. Pierwsi na wodę zeszli Optimisciarze, już 28 maja zaczęły się treningi szkółki żeglarskiej dla najmłodszych dzieci. Z początku bardzo ostrożnie przypominając sobie podstawowe zasady, by następnie na nowym dla siebie akwenie, Zalewie Włocławskim regularnie trenować.
Stare wilki może z lekka zawstydzone aktywnością młodzików, w dniu 10 czerwca wciągnęli banderę na klubowy maszt i oficjalnie otworzyli sezon żeglarski. Ta symboliczna uroczystość była okazją do wspólnego spotkania wielu żeglarzy naszego regionu, w zasadzie na niej potwierdzone zostały plany rejsowe na najbliższy okres. W zasadzie już po tygodniu dużą kilkunasto osobową grupą wybraliśmy się na przełożony z zimowej majówki rejs na Wielkich Jeziorach Mazurskich. Mamy taką tradycję klubową, że co jak co ale nasze wspaniałe Mazury to chociaż raz w roku jest obowiązek odwiedzić. Tym razem przyjęliśmy kurs na małe klimatyczne przystanie takie jak: Kietlice i Ogonki.
Z początkiem lipca w końcu ruszyła piękna letnia pogoda i dzieci mogły czerpać radość z każdego treningu. W połowie miesiąca może jeszcze nie wystartowaliśmy w regatach w Nowym Duninowie ale już zaznaczyliśmy swoją obecność na akwenie, piękną rundą honorową przed uczestnikami i zgromadzoną publicznością.
Wzorem roku ubiegłego na tydzień, w drugiej połowie lipca przenieśliśmy się nad jezioro Białe na biwak-półkolonie żeglarskie dla dzieci. Piękna żeglarska pogoda (słońce + wiatr) naładowała wszystkim baterie na cały pozostały sezon.
Po powrocie szkółki na zajęcia na zalewie, w miesiącu sierpniu przyszedł czas na koronny rejs sezonu. Tym razem wybraliśmy się na wypad do Grecji. Wyspy Jońskie bo tam żeglowaliśmy na dwóch luksusowych katamaranach dla prawie dwudziestu uczestników był wakacjami życia. Niestety wszystko co fajne szybko się kończy wiec po tygodniu, zahaczając jeszcze kilka godzin zwiedzania Akropolu wróciliśmy do żeglowania na naszej królowej rzek.
Miesiąc wrzesień to już zbieranie laurów z ciężkiej całosezonowej pracy z optymisciarzami. W pierwszych dniach, dzieciaki wystartowały w Płocku na regatach organizowanych przez KŻ Petrochemia, biorąc udział w swoich pierwszych regatach w życiu. Pogoda była trudna ale żadne z dzieci nie zaliczyło wywrotki nabierając jednocześnie pewności w swoje umiejętności. Pod koniec miesiąca w dniu 23 września dzieciaki wzięły udział w II Regatach Klubu Żeglarskiego HALS organizowanych wewnątrz szkółki. Regaty te to niejako podsumowanie całego sezonu treningów jednoznaczne pokazało nam, że z tych małych ludzi uczyniliśmy prawdziwych żeglarzy. Regaty były częścią oficjalnego zakończenia sezonu żeglarskiego w klubie, co tak naprawdę niczego nie zakańczało gdyż piękna październikowa pogoda pozwoliła nam pływać, zarówno z dziećmi jaki sami jeszcze wiele razy do końca miesiąca.
Wracając do dawnej tradycji Klubu w drugi weekend października udaliśmy się mały Bałtycki rejs. Tym razem postanowiliśmy odwiedzić Bornholm. Wypłynęliśmy z Darłówka a okno pogodowe na jakie trafiliśmy po huraganie Ksawery pozwoliło nam nacieszyć się prawdziwym Bałtyckim żeglarstwem, takim non-stop bez nocnych postojów w porcie. Oj co niektórzy całowali ląd po osiemnastu godzinach bujanki.
I tak zaczynając i kończąc sezon na konkretnych akwenach odbyliśmy: trzy rejsy morskie w których łącznie wzięło udział 24 osoby, rejs mazurski w którym łącznie wzięło udział 22 osoby, czterech naszych członków zdobyło uprawnienia Jachtowego Sternika Morskiego, przeprowadziliśmy szkolenie na stopień żeglarza jachtowego po którym siedem osób zdobyło uprawnienia, zrealizowaliśmy cykl treningów i półkolonie dla najmłodszych w których łącznie wzięło udział 18 dzieci.